Liekais svars mūsdienās – tendences un risinājumi

Ja cilvēks ir mazkustīgs, daudz laika pavada pie datora un nesporto, kā arī ikdienā lieto dažādus neveselīgus produktus pastāv risks, ka cilvēkam var rasties liekā svara problēmas un liekais svars to sāk apgrūtināt. Protams, lai uzlabotu savu veselību un izskatu ir pieejamas dažādas efektīvas diētas un fiziskās aktivātes. Galvenais, lai cilvēkam pašam būtu vēlēšanās uzlabot savu veselību un nomest liekos kilogramus. Šoreiz piedāvājam dažādas vienkāršas metodes un paņēmienus, kā viegli un veselīgi cīnīties ar lieko svaru.
Viens no liekā svara nomešanas pamatprincipiem ir ikdienā uzņemt daudz šķidrumu un dzert daudz ūdeni, tā Tu attālināsies no jautājuma, kā notievēt, vēl vairāk. Ūdens ir ļoti svarīgs mūsu veselības veidošanā.

Atceries, ka katru dienu ir ieteicams izdzert 8 – 10 glāzes ūdens. Svarīgi ir arī neaizstāt ūdeni ar sulu vai citiem dzērieniem. Tikai dzerot ūdeni uzlabojas nieru darbība, jo tām ir daudz vieglāk izvadīt nevajadzīgos "atkritumus" no Tava organisma – tā neveidojas liekais svars. Bet ja izdzersi glāzi ūdens 10 – 15 minūtes pirms ēdienreizes, Tu spēsi un vieglāk varēsi nepārēsties un Tev pietiks ar mazāku porciju. Ņem vērā, ka brokastis ir svarīgākā ēdienreize, lai gūtu spēkus visai dienai. Tāpēc jo vairāk ēdiena apēdīsi brokastīs, jo mazāk ēst gribēsies vakariņās. Lai gūtu labākus rezultātus – ēd piecreiz dienā, taču atceries, ka tas nenozīmē, ka šajās ēdienreizēs jāēd tik daudz, cik vien iespējams.

Centies ēst saprātīgi, lai tu nejustos pārēdies un, lai tavs organisms nebūtu arī visu laiku badā, jo organismam pietiek ar mazām pārtikas devām, lai kunģis būtu paēdis un nerastos sāta sajūta. Rīkojies gudri un "apmāni" savas acis, lai lieki nepārēstos un pārliekā svara būšana nesāktu tevī krāties. Kad ēd mājās – centies ēst no mazākiem šķīvjiem, piemēram, tumši zilā krāsā, jo ir pierādīts, ka šī krāsa samazina apetīti, savukārt, sarkanā, oranžā un dzeltenā trauku krāsa palielina apetīti un liek cilvēkam papildināt šķīvi, lai apēstu vairāk. Ievēro arī to, ja ieturi maltīti restorānā vai kafejnīcā – Tev nav obligāti jāapēd visa porcija – labāk izvēlies pusporciju nevis pārēdies.

Lai neveidotos liekais svars no pārēšanās, labāks variants ir, ka atlikušo ēdienu, ko neapēd paņem līdzi uz mājām – to varēsi apēst vēlāk vai nākamajā dienā. Lai ēstu sabalansēti un nomestu liekos kilogramus ātrāk izvēlies produktus pēc to uzturvērtības – barības vielu uzņemšanai labāk izvēlies tos produktus, kuros ir mazāk nekā 3 g tauku, 40 vai mazāk kaloriju un 140 mg nātrija.
Ļoti svarīgs cilvēka organismam ir miegs – ja gadījumā neesi pietiekami izgulējies, tad organisms sāk izstrādāt kortizolu jeb stresa hormonus. Šis hormons cilvēka organismā ir atbildīgs par tauku uzkrāšanu un glabāšanu. Atceries, ka ieteicamais miega daudzums katru dienu ir 8stundas. Protams, lai ātrāk nomestu liekos kilogramus ļoti svarīgas ir dažādas fiziskās aktivitātes katru dienu.

Sāc ar pašu vienkāršāko – garu pastaigu svaigā gaisā vai dažādiem vingrojumiem Tavām ķermeņa problēmzonām. Ņem vērā, ka veicot dažādus vingrojumus, Tu patērē enerģiju un sadzeni liekos taukus. Tāpec jo vairāk kustēsies, jo ātrāk uzlabosi savu figūru un veselību.
Lai sasniegtu pēc iespējas labākus rezultātus un lieki sevi nemocītu – atrodi piemērotāku diētu vai uztura programmu, kas atbilst tavam ķermeņa tipam un dzīvesstilam, jo tikai tad liekais svars pazudīs veselībai normālos apstākļos. Nemoki sevi un savu veselību un ja kādu dienu sanāk panašķoties, nesodi sevi neēdot nemaz, labāk turpini iesākto diētas plānu. Galvenais, ir pozitīva motivācija un vēlme patiešām nomest liekos kilogramus.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*